Wiktor chodzi do zerówki, poznaje już litery cyfry i zaczyna czytać. Na początku w poprzednim roku miał lekkie problemy z wymawianiem niektórych głosek. Pani logopeda, która prowadziła z nim zajęcia przekazała mi bym poszukała czegoś, co mogłoby mu pomóc ten problem rozwiązać. Szukałam na prawdę w wielu sklepach czegoś, co nie tylko by go uczyło ale i bawiło. Jestem zdania, że dzieciom najlepiej się zapamiętuje, uczy przez zabawę. I znalazłam!
DRABINA 2 GRA LOGOPEDYCZNA OD ALEXANDER
Koszt: ok 25 zł/op.

W skład gry wchodzi:

- plansza składająca się z 4 elementów (do złożenia), 
- 30 kompletów plakietek po 12 sztuk (razem 360), 
- 4 pionki i kostka do gry, 
- oraz instrukcja.



Głównym celem tej gry jest rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnego wyróżniania głosek opozycyjnych, poszerzenia słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej. Są to istotne umiejętności w procesie nauki mówienia, czytania i pisania. Uczestnicy, każdy po kolei zgodnie z ruchem wskazówek zegara, poprawnie wymawiają wyraz lub wyrażenie z kartonika, dzięki czemu mogą rzucić kostką i poruszają się pionkami po drabinie do góry lub w dół. Gracz, który zajmie jako pierwszy pole na najwyższym szczeblu drabiny wygrywa.


Moja opinia

Gra jest starannie wykonana, a kolorowe kartoniki z wyrazami pobudzają u dzieci koncentrację i spostrzegawczość. Ponadto pomysł drabiny zachęca dziecko do nauki właśnie poprzez zabawę. Pani logopeda była wręcz zachwycona jakie Wiktor zrobił postępy w wymowie głosek. Zapytała mnie co takiego zrobiłam, że widzi u niego ogromny krok w mowie. Pokazałam jej tą grę i była zdumiona, że jest taka pomoc, podziękowała mi i powiedziała, że kupi by pomóc innym dzieciakom. Wiktor odkąd bawi się tą grą nie musi już chodzić na zajęcia z Panią logopedą. Mówi już poprawnie, co mnie bardzo cieszy. Takich pomocy naukowych poprzez zabawę uważam, że powinno być więcej. 

11 komentarzy:

  1. takie rozwijające gry to fajna sprawa, wciągające, ciekawe i mają jeszcze ten plus :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nauka przez zabawę to dobry kierunek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama jestem logopedą i uważam, że atrakcyjne zajęcia to podstawa sukcesu!
    Nie znam tej drabiny, ale koniecznie muszę poznać.
    Świetnie, że podzieliłaś się tą wiedzą :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie, jak będę miała dzieci tylko takie zabawy, które uczą będę wybierać :) Super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czegoś takiego szukałam dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zamierzałam ją kupić

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...