W przeciwieństwie do innych warzyw, gotowanie kukurydzy zwiększa ilość aktywnych przeciwutleniaczy, co sprawia, że gotowana słodka kukurydza jest jeszcze zdrowsza, niż surowa. Dlatego dietetycy polecają by to warzywo było w każdej diecie, ze względu na swoje właściwości. A ja znam na to świetny przepis! Zapraszam! :)

Zupa krem z kukurydzy konserwowej (z puszki)

Składniki:

1/2 litra wywaru drobiowego
1 puszka kukurydzy
1 cebula
2-3 łyżki masła
łyżeczka papryki słodkiej
1/2 łyżeczki papryki ostrej
1-2 szczypty kurkumy (dla koloru)
sól, pieprz
grzanki/słonecznik(opcjonalnie)

Sposób przygotowania:

  • 1. Cebulę posiekać i podsmażyć na odrobinie masła.
  • 2. Bulion połączyć z kukurydzą (można z zalewą, ja wolę bez) i całość podgotować 10-15 minut. Dodać cebulę.
  • 3. Następnie wszystko razem dokładnie zblendować na gładki krem.
    Gdy zupa jest za gęsta - należy dolać mleka, wywaru.
  • 4. Zupę ponownie zagotować i doprawić do smaku.
  • 5. Po nalaniu do miseczek - każdą porcję podawać z grzankami, czy słonecznikiem(może być uprażony-będzie lepiej smakowało).


Smacznego :*

14 komentarzy:

  1. pamiętam jak zamówiłam kiedyś catering i dałam się namówić na zupę kukurydzianą, dawno czegoś takiego nie jadłam, było pyszne :D ciekawe czy uda mi się ten smak odtworzyć z twoim przepisem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie miałam okazji jeść zupy krem z kukurydzy ale widząc Twój przepis chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super, zapisuje! Dam znać jak wypróbuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. W grudniu testowałam wszelakie rodzaje zup krem, lecz kukurydzianej nie było, wiec muszę nadrobić! Zapiszę sobie przepis do zakładek, napewno wypróbuję, choć słonecznik podprażę, bo wolę taki :-) Pozdrawiam serdecznie!:)
    Help Book

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wyśmienicie :D Na pewno tak samo dobrze smakuje ;)

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Konferencje online13 marca 2022 03:30

    Uwielbiam zupy krem. Wersja z kukurydzą jest jedną z moich ulubionych. Warto wypróbować ten przepis.
    https://www.onestream.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jadłem nigdy kremu z kukurydzy. Samą kukurydzę bardzo lubię, więc muszę wypróbować ten przepis na zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Staram się jeść zupy codziennie. Co prawa forma kremu nie zawsze mi odpowiada, ale ten przepis wydaje się być bardzo zachęcający.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubie kukurydzy w daniach ale zupa z kukurydzy jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny ten dodatek grzanek z przyprawami i słonecznika - coś chrupiącego w zupie zawsze się przyda :D kremowe zupy to fantastyczny pomysł na szybki i pożywny rodzinny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie przepadam za kukurydzą, ale przepis mnie zainteresował ;) zamiast gotowych grzanek dałabym jednak domowe, bo zdrowsze i wiadomo co jest w środku :D opcje są dwie - chleb lub placki tortilli. potem w ruch idzie oliwa z oliwek w sprayu (może być z przyprawami lub też można je posypać potem) i wszystko wkładamy do piekarnika i podpiekamy aż się zrumieni i będzie suche. można zrobić na zapas większą ilość :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda pysznie, lekkostrawie, sycący, ale mało kalorycznie :D do tego kurkuma działa przeciwzapalnie, a słonecznik działa na zaparcia :D razem z mężem mamy w tygodniu catering dietetyczny dla dwojga, ale w weekend gotujemy sami, więc chętnie wypróbuję taką zupę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki tej inspiracji przygotowałem pyszną zupę krem z kukurydzy, która zrobiła furorę na moim stole!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...