Masz już dość nudy w kuchni? Ziemniaczane placki ci się przejadły? Mam prosty i przepyszny przepis na placuszki z cukinii. Takim sposobem "przemycisz" zdrowe składniki dla dziecka - niejadka. Mój nie lubi gdy jest coś zielonego w potrawach. Ten sposób się udał i trochę ich zjadł, z czego jestem zadowolona. 

Składniki 

3-4 łyżki mąki orkiszowej lub pszennej
1 jajko
2 łyżki mleka
średniej wielkości cukinia
pół cebuli
1 łyżka koperku lub natki pietruszki
olej roślinny lub oliwa 
200 g boczku pokrojonego w kostkę
150 ml jogurtu naturalnego 
szczypiorek lub cebulka dymka
przyprawy według uznania - sól, pieprz(czarnuszka)


Sposób przygotowania 

Placuszki: Mąkę wsypać do miski, dodać do niej jajko, mleko, koperek i przyprawy. Wszystko razem wymieszać do uzyskania jednolitej, gładkiej masy. Następnie umytą i startą na grubych oczkach cukinię oraz cebulę po uprzednim odciśnięciu z wody, dodać do ciasta. Ponownie razem wszystko wymieszać. Smażyć po jednej łyżce ciasta na rozgrzanym oleju lub oliwie 2-3 minuty do zrumienienia się placuszków. 

Sos: Boczek delikatnie zrumienić na rozgrzanej, suchej patelni. Szczypiorek lub dymkę drobno pokroić. Wymieszać razem składniki z jogurtem naturalnym. Ewentualnie doprawić to solą i pieprzem lub innymi przyprawami według uznania. 

Do pełni smaku potrawy użyłam przypraw Olmix, które są nie tylko dobre jakościowo, ale i stosunkowo nie drogie. Polecam!
Znalezione obrazy dla zapytania kociołek smaków

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam placuszki z cukinii w różnej kombinacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie jest eksperymentować w kuchni :) Cukinia to idealny produkt na placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam nigdy, chętnie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam!!! Chyba mam już pomysł na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o taki placuszkach, ciekawa jestem smaku

    OdpowiedzUsuń
  6. Myslę że warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, przepięknie wygląda, a smakuje pewnie jeszcze lepiej! :)
    Pozdrawiam ;*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychota! Myślę że wypróbuję już niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sądzę, że dorośli też się będą nimi zajadać!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...